یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ۱۶۳۵
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

افتتاح سه طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید در کرمان

همزمان با هفته کار و کارگر، از سه طرح اشتغالزایی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در روستاهای شهرستان رفسنجان استان کرمان رونمایی شد.

افتتاح سه طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید در کرمان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، مجید بلند نظر مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان در آیین افتتاح این طرح ها گفت: واحد تولیدی مصنوعات چوبی در روستای لاهیجان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که از این میزان ۱۳ میلیارد ریال آن از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده و برای۱۰ نفر اشتغالزایی شده است.

بلندنظر افزود: برای مجموعه تولید ادوات کشاورزی در روستای علی آباد انقلاب با اشتغال زایی 10 نفر نیز بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۵ میلیارد ریال آن را صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت کرده است.

او همچنین در خصوص سومین طرح افتتاح شده نیز بیان کرد: باشگاه ورزشی واقع در روستای هرمزآباد بود که با هزینه هفت میلیارد ریال راه اندازی شده که پنج میلیارد ریال آن با تسهیلات از این صندوق تامین شده و برای چهار نفر شغل ایجاد شده است.

رضایی فرماندار رفسنجان نیز گفت: ۲۸ استان در کشور پسته خیز هستند، اما ادوات کشاورزی مورد نیاز برای کاشت، داشت، برداشت و نیز فرآوری محصول پسته را ندارند، رفسنجان بیش از ۱۰۰ کارگاه تولید ادوات کشاورزی دارد، به عبارتی قطب تولید دستگاه های کشت و فرآوری پسته در کشور است و بازار خوبی برای این دستگاه ها در کشور فراهم است.

رضایی بیان کرد: اجرای طرح های روستایی به همت صندوق کارآفرینی امید و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جای قدردانی دارد و می‌تواند مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: