سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۰۵:۰۹ ۳۵۶
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

احیای بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل در دولت سیزدهم / 33 واحد تولیدی به همت صندوق کارآفرینی امید به چرخه تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل با میزان اشتغال‌زایی در مجموع ۱۰۰۰ نفر، در دولت سیزدهم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

احیای بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل در دولت سیزدهم / 33 واحد تولیدی به همت صندوق کارآفرینی امید به چرخه تولید بازگشت

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، یاسر عبداللهی عابد در مراسم روز اصناف اظهار کرد: افزایش درآمد عمومی و درآمد سرانه‌ از موضوعات اساسی در استان اردبیل است که برنامه‌هایی جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی در حال اجرا بوده و نقش اصناف و تجار نیز در این زمینه دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۶۰ طرح با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰درصد در سطح استان اردبیل وجود دارد که احیا و بهره‌برداری از این طرح‌ها جزو برنامه‌های ۳ ساله استانداری بوده که در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به احیای واحدهای راکد پس از استقرار دولت سیزدهم، بیان کرد: افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل با اشتغال‌زایی در مجموع برای ۱۰۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند و گام بعدی افزایش ظرفیت تولید مجموعه‌های تولیدی است.

طهماسب فرهنگ مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در این خصوص گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا در کشور هست و در حال حاضر نهضت احیا با محوریت طرح های راکد، نیمه تمام و نیمه فعال در دستور کار دولت قرار گرفته و بر این اساس تفاهم نامه حمایت از واحدهای اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه فعال توسط صندوق منعقد و اجرا می گردد.

وی سهم صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل را در احیا واحدهای تولیدی 33 واحد عنوان نموده و خاطرنشان کرد: در سال 1401 تعداد 33 طرح نیمه فعال، راکد و نیمه تمام باحمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به مبلغ 39 میلیارد تومان به چرخه اشتغال و تولید برگشته اند که از محل این حمایت ها برای قریب به 450 نفر اشتغال ثابت فراهم شده است.

مدیرصندوق استان اردبیل یادآوری کرد: تولید پوشاک، تولید فرش، تولید انواع سبد میوه های پلاستیکی، تولید جعبه های کادویی، فرآوری و بسته بندی بادام زمینی، تولید و بسته بندی عسل، تولید قطعات ماشین های سنگین، تولید انواع محصولات چوبی، تولید مخازن استیل و... از نمونه طرحهای حمایت شده توسط صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل هستند که در قالب طرح نهضت احیاء واحدهای تولیدی حمایت مالی گردیده و به چرخه اشتغال و تولید برگشته اند.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: