شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۶:۰۶ ۲۵۴
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

تصویب پرداخت 270 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی در قفس و میگو در گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: صندوق کارآفرینی امید این استان برای حمایت از طرحهای پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در سواحل گمیشان استان گلستان توانسته 270 میلیارد ریال تسهیلات مصوب و پرداخت نماید.

تصویب پرداخت 270 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی در قفس و میگو در گلستان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، سمانه خیل تاش مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در بازدید از طرحهای پرورش ماهی در قفس و میگو در سواحل گمیشان گفت : گمیشان جزو شهرستان‌های ساحلی ، مرزی و کم برخودار است و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله دریای خزر، طرح‌های مختلف شیلاتی را در این شهرستان اجرا کرد.

وی گفت: امروز 5 قفس برای پرورش ماهی در دریای خزر مورد بازدید قرار گرفت که ظرفیت تولید ماهی در هر قفس سالانه 4 تن است.

خیل تاش گفت: بهره‌مندی از ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و دسترسی به پهنه آبی خلیج گرگان و دریای خزر، فرصت مناسب توجه و استفاده از ظرفیت‌ آبزی‌پروری و اجرای طرح‌هایی مانند پرورش ماهی در قفس و پِن و پرورش میگو را فراهم کرده است که بهره‌برداری بیشتر از آن زمینه‌ساز رونق اقتصاد دریامحور این استان خواهد شد.

وی در ادامه گفت : صندوق استان جهت حمایت از طرحهای شیلاتی ، پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو تاکنون 9 طرح به مبلغ 270 میلیارد ریال را مورد بررسی و تصویب و در حال پرداخت دارد که موجب اشتغال برای 38 نفر می گردد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: