سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۵:۰۵ ۸۷
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان آذربایجان شرقی

مدیر صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان آذربایجان شرقی خبر داد.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، حامد حدادی اظهار کرد: سهم تسهیلات اشتغال روستایی در سال گذشته به طور ۱۰۰ درصدی جذب شد. صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد عمومی برای حمایت کسب و کارهای خرد و متوسط با رویکرد بانکداری اسلامی تأسیس شده است.

حدادی افزود: این صندوق به عنوان بازوی دولت در حمایت از جوانان، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای روستایی و عشایر و قشر محروم جامعه نیز به شمار می‌رود. صندوق کارآفرینی امید سال ۸۵ با نام صندوق مهر امام رضا (ع) تاسیس یافت و در سال ۹۳ به نام صندوق کارآفرینی امید تغییر کرد.

حدادی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید، جایگاه ویژه‌ای در حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور و تأمین اعتبارات خرد در سیاست‌های دولت دارد و هدف عمده آن نیز کاهش فقر و افزایش تولید است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا دارای کسب و کار خرد با اعتبارات خرد مشغول فعالیت هستند و بیش از ۶ هزار صندوق قرض الحسنه نیز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان ۱۳۵ میلیارد ریال در بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر تبریز هزینه کرده است و در برگزاری جشنواره زغال اخته کلیبر و نمایشگاه صنایع دستی با ارائه تسهیلات به کسب و کارها همکاری داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری شعار سالجاری، اظهار کرد: این صدوق با بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و دانشگاه‌ها تفام نامه‌های مختلفی منعقد کرده و منتظر اعتبارات دولتی نمانده است.

وی با بیان این‌که با مشارکت این صدوق در دانشگاه هنر اسلامی تبریز به ازای ۲۱۰ میلیون ریال برای یک نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: سال گذشته ۱۳۲ درصد از سهم تسهیلات تبصره ۱۸ این صندوق در استان معادل بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی با اشاره به فعالیت شعبات صندوق کارآفرینی امید در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی، افزود: معتقد به ارتقای سطح فناوری در بحث ارائه تسهیلات هستیم زیرا هر چقدر دخالت عوامل انسانی در ارائه تسهیلات کمتر باشد، انحراف کمتر می‌شود.

حدادی گفت: اکنون متقاضیان دریافت تسهیلات به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه می‌کند و پس از بررسی اهلیت توسط دستگاه اجرایی به کارگروه مربوطه معرفی و سپس تسهیلات از طریق صندوق ارائه می‌شود.

منبع:
آدرس کوتاه شده: